Regulamin
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY PRODUKTÓW FAKTUROWANYCH PRZEZ MONDEX
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwanej dalej OWS) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów i usług, których sprzedawcą jest MONDEX Anna i Jerzy Affek Spółka Jawna z siedzibą w Olsztynie, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod nr KRS 0000005755.
- OWS stanowi integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez MONDEX Anna i
Jerzy Affek Spółka Jawna, w tym również umów zawieranych w formie pisemnego zamówienia,
oferowanych na rzecz podmiotu, który dokonuje zakupu. - OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy wformie pisemnej w siedzibie
MONDEX Anna i Jerzy Affek Spółka Jawna, u Przedstawiciela handlowego lub na stronie
internetowej mondex.pl/hurtownia-b2b - Niniejsze OWS są uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży towarów.
Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki
sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych czy ustalonych przez Kupującego. - Postanowienia zawarte w niniejszych OWS mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod
rygorem nieważności. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS
tylko w zakresie uregulowanym w niej sposób odmienny. - Odmienne ustalenia pomiędzy stronami uzgodnione i potwierdzone na piśmie mają
pierwszeństwo przed postanowieniami OWS. - Forma sprzedaży:
- Bezpośrednia
- E-Hurtownia
- Przedstawiciel handlowy
§2 Definicje
- Użycie w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:
-
- Sprzedający – MONDEX Anna i Jerzy Affek Spółka Jawna, ul. Towarowa 17, 10-416 Olsztyn, NIP: 7391010198, REGON: 51026740.
- Kupujący – osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
- Termin płatności – dzień, w którym należność za towar bądź usługę staje się wymagalna.
- Towar – rzeczy ruchome, usługi, dobra, które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.
- Zamówienie – oferta zakupu produktów złożona przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, telefonicznie, listownie, przez e-Hurtownie, u Przedstawiciela handlowego lub e-
mailem, zawierająca co najmniej: nazwę zamawianego produktu, ilość, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu,
sposób, termin i miejsce odbioru zamawianych produktów. - Potwierdzenie – pisemne oświadczenie Sprzedającego o przyjęciu zamówienia, złożone kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny towaru, sumarycznej
wartości zamówionego towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.- Przedstawiciel handlowy – pracownik Sprzedawcy uprawniony do wizytowania Kupującego i przedstawiania oferty handlowej oraz pobierania zamówień oraz płatności
- Przedstawiciel handlowy – pracownik Sprzedawcy uprawniony do wizytowania Kupującego i przedstawiania oferty handlowej oraz pobierania zamówień oraz płatności
§3 Oferty i zamówienia
- Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną. Publikacje dotyczące produktów oferowanych przez Sprzedającego mają charakter wyłącznie informacyjny, natomiast wzorce i próbki wystawiane przez Sprzedającego mają charakter poglądowy i wystawienniczy. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie, w tym z uwagi na ciągłe zmiany zachodzące w branży technicznej.
- Zamówienie Kupującego powinno zawierać następujące dane:
- Nazwę Kupującego – wraz ze wskazaniem dokładnego adresu,
- NIP,
- Wskazanie nr oferty, jeśli dotyczy,
- Określenie wskazanego towaru nazwą handlową lub symbolem alfanumerycznym z oferty,
- Ilość zamówionego towaru,
- Termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru towaru.
- Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz pisemne potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego ( w formie e-mail, listownie na adres siedziby firmy, za pomocą poczty elektronicznej). Pisemne potwierdzenie zamówienia oznacza, że Sprzedający otrzymał zamówienie oraz przyjął je do realizacji. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże sprzedającego, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia.
- Jeżeli zamówienie dotyczy wcześniej przedstawionej oferty, konieczne jest umieszczenie na zamówieniu numeru tej oferty. W razie nie powołania się na numer oferty, Sprzedający nie
ponosi odpowiedzialności za ewentualne niezgodności cenowe na fakturze VAT, brak dostępności towaru, jak również niezgodności w szczególnych parametrach towaru określonych w pierwotnym zamówieniu. - Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne do momentu wysłania zamówienia.
- Wszelkie doradztwo techniczne ze strony dostawcy ma charakter wyłącznie informacyjny i nie skutkuje powstaniem po stronie Sprzedającego odpowiedzialności cywilnej z tego tytułu.
- Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikłej z tytułu
niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy.
§4 Terminy i warunki dostaw
- Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar spełniając warunki określone w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, tzn. termin i miejsce dostawy, ilość, rodzaj towaru, cena.
- W przypadku ustalenia w warunkach płatności formy „przedpłata”, termin realizacji dostawy może ulec przedłużeniu o okres opóźnienia w dokonaniu wpłaty. Za dzień dokonania wpłaty
przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy. - Sprzedający nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane
działaniem firmy spedycyjnej. - Wszelkie korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Kupującego z chwilą wydania towaru z magazynu.
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan
przesyłki, oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 5 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi i Sprzedającemu zastrzeżenia w tym
zakresie sporządzając protokół niezgodności. Sprzedający zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy.- Uszkodzenia oraz niezgodności w dostawie należy niezwłocznie zgłosić na adres: reklamacje@mondex.pl podając symbol lub kod EAN, opis wady, preferowany sposób rozwiązania, numer faktury oraz dołączając zdjęcia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo własności sprzedanego towaru, co ma taki skutek, iż Sprzedający jest właścicielem towaru do chwili pełnego zapłacenia należności za odebrany towar
oraz innych należności wynikających z umowy sprzedaży bez względu na miejsce składowania lub zamontowania w innych przedmiotach. - Z chwilą wszczęcia postępowania upadłościowego lub układowego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć towar w sposób wskazujący istnienie zastrzeżenia prawa własności
na rzecz Sprzedającego. W przypadku zajęcia towaru stanowiącego własność Sprzedającego w toku postępowania egzekucyjnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Sprzedającego o tym fakcie oraz współdziałać przy realizacji jego praw względem podmiotu dokonującego zajęcia towaru w ramach wszelkich dostępnych środków. Kupujący na żądanie Sprzedającego jest zobowiązany przekazać niezwłocznie wszelkie informacje o tym gdzie są przechowywane towary objęte zastrzeżeniem własności.
§5 Płatności i ceny
- Termin i forma płatności uzgadniane są dla każdego Kupującego indywidualnie.
- W przypadku odmiennych ustaleń między stronami ceną towaru jest cena wynikająca z potwierdzenia zamówienia.
- Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym w fakturze.
- Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, podanym na fakturze, albo dzień zapłaty gotówką.
- W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedający jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki, a także żądania
przedpłaty na towary z przyjętych już do realizacji następnych zamówień. - Nieuregulowanie należności w terminie określonym na fakturze upoważni Sprzedającego do przerwania dostaw towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Sprzedający może
uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia
Kupującego. - Jeżeli strony nie postanowią inaczej zapłata za zamówiony towar realizowana jest bez potrąceń i kompensat roszczeń wzajemnych.
- Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar w ustalonym terminie.
§6 Rękojmia i zwroty
- Sprzedający udziela na swoje wyroby rękojmi . Okres rękojmi wynosi 3 m-cy licząc od daty sprzedaży, pod warunkiem, że towar jest używany i przechowywany właściwie oraz w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi.
- Utratę praw z tytułu rękojmi za wady powodują następujące działania: nieodpowiednia eksploatacja, nieodpowiednie przechowywanie i składowanie, stosowanie niezgodnie z przeznaczeniem lub zaleceniami.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za naturalne zużycie się towaru, będące następstwem jego prawidłowej eksploatacji.
- Zgłoszenia z tytułu reklamacji należy zgłaszać niezwłocznie na adres reklamacje@mondex.pl podając: symbol lub kod EAN, opis wady, preferowany sposób rozwiązani, numer faktury oraz
dołączając zdjęcia. - Sprzedający sprzedaje produkty Kupującemu bez prawa zwrotu.
§7 Siła wyższa
- Jeżeli okoliczności pozostają poza kontrolą Sprzedającego i Kupującego, w szczególności takie jak zakłócenia w produkcji lub transporcie towarów spowodowane przez strajki, awarie fabryki i
urządzeń, wypadki, zagrożenie lokalne lub narodowe, spory handlowe, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi itp. , dostawa może być odpowiednio opóźniona lub zatrzymana, za pisemnym powiadomieniem, do czasu przywrócenia normalnych warunków.
§8 Postanowienia końcowe
- Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego oraz podmioty działające na jego zlecenie w kraju i zagranicą, w związku z
realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedającego. - Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.
- Prawem właściwym dla OWS jest prawo polskie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.
- Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego
załatwienia sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedającego